עקרונות העיצוב של המטבח המודרני

צבעוניות
פלטת הצבעים במטבח בסגנון מודרני לרוב תהיה מורכבת מגווני שמנת, לבן ומוקה, אך לעתים נראה גם גוונים אפורים ומתכתיים, והאמיצים במיוחד ישלבו גם שחור (!)

חומרי גלם
בניגוד למטבח הכפרי הנוטה לעשות שימוש בחומרים טבעיים, במטבח בסגנון מודרני נראה פחות שילוב של עץ ואבן, ויותר נטייה לחומרים תעשייתיים ומתכתיים. במידה ומשולב אי במטבח, למשטח העליון יבחר שיש ולא בוצ'ר, וכמעט תמיד בגוון הדומה ביותר לצבע החזיתות, על מנת לשמור על מראה נקי ככל האפשר. גם חיפוי הקיר ימשיך את הסגנון הנקי, ולרוב יבחר חיפוי קיר בעל צורניות פשוטה, חלקה, ובעלת קווים ישרים.

פרזול
בשונה ממטבח בסגנון כפרי, בו הידיות הן חיצוניות ולפרזול כולו יש תפקיד חשוב בקביעת הטון העיצובי של המטבח, מטבח בסגנון מודרני מתאפיין בידיות פשוטות: במרבית המקרים, יהיו הידיות חפורות כחלק אינטגרלי מחזית המגירה או הארון, באופן בו הן משתלבות בנראות המטבח הכוללת, ומושכות כמה שפחות תשומת לב.

חזיתות
בעוד במטבח בסגנון כפרי הן מתקשטות בפיתוחים, מסגרות ועיטורים למיניהם, חזיתות המגירות והארונות בסגנון מודרני יהיו ישרות, חלקות, ונטולות אלמנטים קישוטיים, על מנת ליצור ניקיון צורני ולשמור על עיצוב בקווים ישרים וגאומטריים.

פתרונות אחסון
בניגוד לתפיסת העולם הכפרית הקלאסית בה הכלים, האביזרים, וחומרי הבישול מוצגים לראווה, המטבח המודרני מתאפיין בניקיון צורני, שבא לידי ביטוי בכמה שפחות פריטים גלויים לעין, או מונחים על משטחי השיש. בהתאם לכך, נראה פחות יחידות פתוחות ומדפים לתצוגה, ויותר פתרונות אחסון: שפע מגירות, ארונות וקלאפות, התואמים את תפיסת העיצוב המודרנית, ששמה דגש על עיצוב פונקציונאלי ופשוט.

רוצים לקבל הצעת מחיר? הזינו פרטים כאן: